Pagini

sâmbătă, 19 ianuarie 2013

Știri negative

Despre originea, scopul și urmările lor.

Mult mai multe în perioade de criză, știrile negative inundă canalele de distribuție a informației economice. Am analizat destul de multe știri în ultimii ani și concluziile le aveți mai jos.

O parte destul de însemnată sînt PR-uri. Fie că o instituție sau o bancă centrală are contract de servicii cu o bancă de investiții sau cu un birou internațional de consultanță, sau mici afaceri de consultanță care își doresc vizibilitate media, faptul că o știre este un PR poate fi observat analizînd sursa informației prezentate. Nimeni nu furnizează informații de calitate gratuit. Interesele pot fi de natură politică sau strict financiare, cert este faptul că o știre negativă lucrează cu 'fricile' cititorilor pentru a face profit. Fricile aparțin părții afective a omului, fără nici o legatura cu rațiunea, care este singurul instrument de pipăire a realității.

O altă parte a știrilor negative aparțin celor care vor să se 'afirme'. Aflîndu-ne pe un trend deflaționist este de așteptat ca afacerile care și-au bazat dezvoltarea preponderent pe credit fără să aibă un management financiar bun sau cele care vindeau bunuri prinse în bule speculative, să intre în faliment; și de aici urmările sînt previzibile: șomaj mai mare, bani mai puțini la bugetul de stat, deci recesiune, stoparea creditări, ... . Deci dacă concepi un material bazat pe aceste premise, ai mari șanse să ai dreptate.

În această a doua categorie mai pot fi incluși și cei care fără o bună înțelegere a economiei se avîntă în tot felul de fantezii hiperinflaționiste sau de altă natură și care transmit panica pe care ei înșiși o trăiesc. Urmările unor astfel de știri sînt evidente pentru că imprimă un anumit șablon previzibil comportamentelor celor vizați, deci își ating ținta.

Știrile negative sînt dăunătoare în primul rînd pentru că opresc orice inițiativă în materie de afaceri în cazul celor care le cred. Realitatea este că ne aflăm pe un trend deflaționist în care oportunitățile sînt destul de multe dacă reușim să înțelegem suficient de bine acest trend și nu ne panicăm. Mai mult, afacerile demarate sau cele care reușesc să se mențină rentabile în această perioadă au cele mai mari șanse de a se dezvolta foarte bine în momentul în care ciclul economic se va schimba.

Încercați să vedeți știrile negative în cheia descrisă mai sus și sînt sigur că perspectiva în care vedeți viitorul va fi alta, iar profitabilitatea a ceea ce faceți va crește.

Un comentariu:

  1. Într-un alt registru, in legatura cu stirile neagative - 'you see what you are' - http://tinyurl.com/adma7kp

    RăspundețiȘtergere