Pagini

marți, 5 februarie 2013

Reducerea costurilor (I)

Un management financiar bun, focalizat nu numai pe termen scurt așa cum există tendința în perioade deflaționiste, poate face diferența între succes și faliment.
Cheltuielile le poate reduce orice 'patron', dar cînd vine vorba de costuri lucrurile se complică. Diferența cheltuieli/ costuri este esențială. Costurile sînt acele angajamente sau plăți care generează valoare adăugată (venituri), pe cînd cheltuielile nu.
Orice reducere de costuri poate avea implicații directe asupra calității produselor finite, și prin urmare ar putea conduce la scăderea substanțială a vînzărilor.
Bineînțeles că în funcție de profilul firmei costurile pot fi optimizate în mai multe moduri. Acesta este primul articol dintr-o serie care va trata reducerea costurilor, inclusiv a celor fiscale.
Dar haideți să devenim ECO!
Noul trend, acela de a avea un comportament cît mai ecologic poate fi utilizat ca pretext pentru a scade din costuri fără însă a scădea prețurile. De exemplu aveți de trimis abonaților la servicii dvs. facturi lunare prin poștă. Dați-le de știre că v-ați hotărît să deveniți eco, și ca atare facturile vor fi trimise pe email. Nu uitați că după ce le spuneți o poveste frumoasă despre cîți copaci vor fi salvați dacă ei acceptă facturile pe email, să precizați că vechiul serviciu rămîne însă opțional, la cerere. Mai sînt clienți care preferă varianta pe hîrtie și riscați astfel să-i pierdeți.
Sau puteți să inițiați un concurs pentru cei care vor să primească facturile pe email și să oferiți ca premiu o reducere sau un obiect. Cheltuiala cu premiul va fi recuperată chiar din primele luni.
Concluzie: aveți un motiv pozitiv de a face o schimbare, reduceți din costuri și creșteți profitul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu