Pagini

marți, 29 ianuarie 2013

Forex

Cazino pentru cei noi intrați sau un joc cu sumă nulă.
Ca orice piață dominată de cîțiva jucători globali, previziunea devine destul de greoaie, dacă nu imposibilă. Gîndiți-vă că metodele și modelele de analiză tehnică și de dibuire a trendurilor sînt cunoscute de aproape toți jucătorii (mai puțin de către cei nou intrați), iar limite în formarea de carteluri între jucătorii mari nu există. Practic, este imposibil de demonstrat o acțiune concertată cînd toate tranzacțiile au loc în timp real prin internet. În consecință, cînd majoritatea au anumite așteptări privind evoluțiile imediate iar volumele tranzacționate sînt mari, de obicei se întîmplă exact contrariul, iar banii ajung în buzunarele jucătorilor mari. Mă refer aici la bănci mari de investiții.
Am fost curios și am citit The Wave Principle scrisă de Ralph Elliot în anii '40. Ca lectură a fost interesantă, deși nu credeam și nu cred că este posibilă punearea comportamentului uman într-un sistem de ecuații. Am găsit pe internet un om pasionat de această teorie, numit Robert Prechter, cu studii în psihologie și care conduce un institut de cercetare pe această temă. Nu am putut să nu mă gîndesc la aplicabilitatea practică a acestei teorii și să compar rezultatele de o viață ale acestui cercetător cu cele ale unui guru al piețelor financiare, să zicem Soros. Teoria și practica, care nu au mai nimic în comun în acest caz (mă refer la bani, desigur).
Dacă vreți să aveți grijă de banii voștri, nu intrați pe forex. În schimb dacă vreți puțină adrenalină și să pariați, mergeți într-un cazino adevarat; senzațiile sînt incomparabile cu pariatul pe online.
Și nu uitați: investiți în domenii pe care le stăpîniți, nu vă bazați pe sfaturile așa-zișilor 'traderi-specialiști' care vă fac diverse recomandări. Dacă chiar e realitate ceea ce ei vă spun despre cîștiguri, atunci ei ar trebui să fie în Dubai la plajă, nu într-un birou în calitate de angajați.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu